glimlach
glimlach

Corona-update

Lees alstublieft alle onderstaande informatie

 

Wij werken volgens de strenge veiligheidsvoorschriften van het RIVM en de KNMT en bieden u dan ook veilige zorg. De regels zoals hieronder uitgewerkt zijn nog altijd van toepassing. Lees dit alstublieft goed door. 

 

 

Het coronavirus slaat om zich heen waar het wil en we wensen iedereen dan ook veel sterkte die in zijn directe omgeving te maken heeft (gehad) met het virus. Voor de praktijk betekent het dat de behandeling langer kan duren dan vooraf gepland. Wij doen alles wat in onze macht ligt om het beugeltraject voor al onze patiënten zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen, ondanks de omstandigheden. Dit vraagt helaas wel om een aantal maatregelen.

 

 

Mondkapje

Het is niet langer verplicht om een mondkapje te dragen wanneer u de praktijk betreedt. Zorg wel dat de 1,5 meterregel gewaarborgd blijft in de praktijk. 

 

 

Klachten?

Wij hanteren de regels zoals door de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT) zijn voorgeschreven. Beantwoordt u één van de volgende vragen met ja, dan willen we u vragen om uw afspraak te verzetten, wij kunnen u dan helaas niet behandelen. Een afspraak verzetten kan door een e-mail te sturen met in het onderwerp 'Afspraak verzetten n.a.v. coronamaatregelen'.

  • Bent u in afwachting van een testuitslag van een coronatest?
  • Is een gezinslid/huisgenoot in afwachting van een testuitslag van een coronatest?
  • Heeft u de afgelopen 24 uur symptomen van corona gehad (verkoudheid, loopneus, keelpijn, hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts)?
  • Heeft een gezinslid/huisgenoot de afgelopen 24 uur symptomen van corona gehad?
  • Heeft u corona of bent u korter dan 2 weken geleden genezen van corona?
  • Heeft u een gezinslid/huisgenoot met corona?
  • Bent u in (thuis)quarantaine (of zou u dit moeten zijn)?

 

 

Ouders in de praktijk

We zijn helaas nog altijd genoodzaakt om ouders te vragen om in principe niet mee te gaan naar de afspraak, om de anderhalve meter afstand in de wachtruimte en de praktijk te kunnen waarborgen. Dit wordt ons opgelegd door de richtlijnen van de beroepsgroep KNMT en het RIVM. Dit geldt niet voor de volgende afspraken:

  • Eerste consult
  • Planbespreking
  • Afspraken waarbij vooraf is afgesproken dat de ouder zal meekomen

 

 

Heeft u vragen?

Vragen stellen is uiteraard nog altijd mogelijk. Wij begrijpen dat we veel van u vragen, omdat u niet bij de afspraak aanwezig kan zijn. Laat ons dus vooral per e-mail weten als u vragen heeft (afspraak@boxbeugel.nl), zodat we u de juiste informatie kunnen toesturen. Zo kunnen we de patiëntenstroom regulieren en u toch van de juiste informatie voorzien. 

 

 

Afspraken

  • Patiënten zijn alleen welkom in de praktijk als zij een afspraak hebben, gezond zijn en de afgelopen vijf dagen niet in aanraking geweest zijn met een COVID-19 besmet persoon
  • Patiënten komen in principe zonder begeleiding naar de praktijk, ouders/verzorgers blijven buiten of in de auto wachten, tenzij anders is afgesproken. Dit is noodzakelijk volgens de richtlijnen van het RIVM en de KNMT om de 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen in de wachtkamer. Mocht u als ouder/verzorger een vraag hebben, meld dit dan per e-mail. We geven u graag de juiste informatie.

 

Al deze maatregelen zijn er om de gezondheid en veiligheid van onze patiënten en onszelf voorop te stellen. Wij vragen uw begrip voor deze maatregelen in deze uitzonderlijke situatie. Mochten er vragen of opmerkingen zijn over de manier waarop wij handelen, neem dan gerust met ons contact op via e-mail (afspraak@boxbeugel.nl).

 

In verband met grote drukte kan het zijn dat we telefonisch minder goed bereikbaar zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Voor dringende vragen kunt u per e-mail contact opnemen met onze baliemedewerkers via afspraak@boxbeugel.nl.